Hoppa till sidans innehåll

Rullskidor Dam v47 - förslag på pass för individuell träning

15 NOV 2020 21:47
  • Skapad: 15 NOV 2020 21:47

Vi fortsätter med att träna individuellt och nedan kommer ett förslag på pass för denna veckan.  

Denna vecka blir det åter backträning, så hitta en säker backe att träna i utan för mycket löv och halka. 

Uppvärmning ca 15 min. Ta gärna några backar också så att hela kroppen kommer igång och använd alla växlar.

 Intervaller 6*3 minuter i lämplig backe med två av varje växel diagonal, frånskjut och stakning. Vila på vägen ner och kör backen totalt 6 ggr.

Intervaller 10*2 min med stakning på platten, vila 1 min mellan intervallerna.
Avslutningsvis
Nerrull 10-15 min och stretch.
Glöm inte att vara med i IK Sterns fototävling för individuella träningspass se tidigare inlägg.
Skribent: Pia Johansson
E-post: Adressen Gömd
  •  Guldsponsorer 

  

 Logotyp Skidome i svart 

Silversponsorer 

Logotyp Madshus i rött och text i svart

Udens logga

Bronssponsorer & Hjärtesponsorer

Alliansloppet

Beso 

Logo Fastighetsakademin i orange med vit bakgrund

La DiagonellaLångbergetProveTeam häsla & friskvårdTorsby skidtunnel & sportcenterValbergsängen

Postadress:
IK Stern - Skidor
IK Stern, Skatås Motionscentrum
41655 Göteborg

Besöksadress:
IK Stern, Skatås Motionscentrum, Stuga 9 (Skidåkaren 7)
41655 Göteborg

Kontakt:
Tel: 031252605
Fax: 031252605
E-post: This is a mailto link

Se all info